fredag, juli 11, 2008

Turtol Force Power

Efter en slö men ambitiös start, så är arbetet med Hatgubbe nr.4 i full gång. Jag lägger inte upp någonting riktigt än, men jag kan fresta att nästa nummer blir en tjockis (efter lite gnäll med Benny Björn) ett allstarnummer med inte bara mig och Hanna, utan fler kära återseenden till hatgubbevärlden, och lite nya doldisar!
Jag passade på att googla på att egogoogla för ett tag sedan, och hörde jag lite sus om att jag var någon sorts pionjärsfigur för hatgubbetecknandet. Det får jag nog lov att dementera, trots att det är inte känns särskilt viktigt, bara för att rätt skall vara rätt. Hatgubbeprojektet startades någon gång i det tidiga 90-talet i fansinet seriechock, och det var inspirerat av galagos hatgubbetävlingar 2004 nånting som hanna gjorde första nummret. Så vi är inga pionjärer, utan vi är bara ett gäng miffiga kids som inte kan uppfinna någonting nytt.
I ljuset av dessa nya sanningar, Njut av lite bilder at Törtels featuring Amy Diamond.

5 kommentarer:

Anders VB sa...

jag skrattade högt åt amy diamond: haha!

Anonym sa...

Jag med!
Hon ser tyvär likadan ut i verkligheten. Så å andra sidan, kan man lika gärna skratta där.

Såg ett program där hon uppträdde. Medans hon sjöng i en liten tiger bikini tittade hon inte på publiken en gång, utan bara barbie log in i kameran hela tiden. Våran lilla Carola.

Kolb sa...

Jag får påpeka lite att jag gjorde bilden strax innan svenska melodifestivalsfinalen, och vi fortfarande trodde på henne. Fast man förväntade sig lite att hennes lucka i ryggen skulle gå upp och hon skulle börja spruta såndär vit gucka robotarna sprutar i alien.

Hanna P sa...

Amy Diamond!! Ho-Ha! Amy Diamond är scientolog också, eller J-hovas vittne, eller Twind, eller livets or...

Jag har också börjat med mina hatbilder. Fast jag verkar ha glömt hur man ska göra och sitter mest och ritar fina bilder.

Föresten måste jag ge dig ett stort beröm för serien i nya Galago, fantastisk! Jag har ju om det inte redan är sagt satt upp pre-wieen från finska tidningen på väggen i mitt badrum. Jag blir glad varje gång jag ska urinera.

Oscar Hjelmgren sa...

Jag gillar dina turtlar skarpare!