fredag, november 13, 2009

JAHAA!


Okej, bara för att visa att jag inte fortfarande sitter och grinar över tavlan (vilket jag gör) så tänkte jag i alla fall säga någonting positivt som händer just nu: Just nu om man råkar vara i berlin, så kan man sticka till den skaninaviska ambassadsbyggnaden Felleshus som just nu har en utställning med nordiska serier. Jag deltar med lite serier ur trollkungen, lite tråkigt kanske då jag verkligen blev imponerad av det schyssta projektet, och en av de bästa momentsen var när jag och arrangören satt och fylleplanerade en inomhusglasfiberskog. Oh well, tji skog, men det finns alltid möjligheter för groteskt uppsvälda projekt senare. Hur som helst är utställningen fin, och i videon så kan man skymta Emelie Östergren, Finlands serienestor Tommi Musturi, och den isländska tecknare Bjarni Hinriksson. Jag svär bara över bristen på översättningar, men visst är de söta?

1 kommentar:

Prunesquallor sa...

Gud vad bra Emelie Östergren är! Jag dör!